מחרטה CNC מיטה ישרה לעומת מחרטה CNC מיטה משופעת

כלל מחרטת CNC הינה מחרטה מבוקרת מחשב (בקרה סיפרתית), לרב בשני צירים – X ו- Z. 

באופן היסטורי מחרטות יוצרו עם מיטות אופקיות, בחמישים שנים האחרונות הופיעו מחרטות לייצור חלקים קצרים ובכמויות גדולות ועל כן הן נבנו עם מיטה משופעת אשר מאפשרת פינוי שבבים מהיר בגרביטציה. מחרטות אלו ניקראות בלעז Slant-Bed Lathe.

המאפיין העיקרי של מחרטות עם מיטה ישרה היא היכולת לייצר חלקים ארוכים מאוד בעלות נמוכה יחסית (שווי שוק של מחרטה עם מיטה ישרה הוא כ-60% ממחיר מחרטה עם מיטה משופעת).

היות ומחרטות CNC עם מיטה משופעת נועדו בעיקר לחלקים קטנים בכמויות גדולות הן נידרשו למהירויות עבודה גבוהות (5,000 סל"ד לעומת 2,500 סל"ד). כתוצאה מכך מחרטות מיטה משופעת נבנות באופן מאסיבי יותר, על כן משקלן גבוה יותר.

בשנים האחרונות בשל צורך בייעול גבוהה יותר של ייצור חלקים נוספו למחרטות (בעיקר למחרטות מיטה משופעת) יכולות נוספות כגון צריח כלים עם יכולות כרסום (כלים מסתובבים/כלים חיים), ציר סרוו נוסף בספינדל המכונה המאפשר שליטה זוויתית על מיקום העובד, וכן ציר Y המאפשר תנועה אנכית במישור XZ.

כמו כן, מאפשרת מחרטה מיטה משופעת להוסיף צריח כלים נוסף (צריח תחתון) וספינדל במקום רכב אחורי (סאב-ספינדל). 

הינה כי כן מיטה משופעת הפכה להיות מפעל ייצור חלקים באופן מושלם.

יש חשיבות רבה לשימוש נכון בטרמינולוגיה בתחום זה, כמו בכל תחום אחר. על כן – לא קיימות מחרטות NC ומי שקורא למחרטת מיטה ישרה מחרטת NC –  הרי הוא טועה.

 

 

מצאתם את המאמר מעניין?

תרצו לשמוע עוד על המוצרים שלנו? השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

חצי CNC

חשיבות רבה נודעת לטרמינולוגיה.  ככל שהשפה מדויקת יותר, התקשורת בין נוגעי הדבר נעשית קלה ומובנת יותר.  זה מאפשר לקיחת החלטות מושכלת ויעילה. המושג " חצי 

קרא עוד »
החל שיחה
💬 צריכים עזרה?
שלום👋
שנעבור לווצאפ?